Sigar & Api

Sunday 20 May 2012

Gadis Garang.

Kamu garang. Sangat garang. 

Sebelum kita declare kepada diri kita masing-masing bahawa selepas jam (4) petang, di hari Selasa, pada tarikh (4) haribulan (3) tahun (2012), kita adalah pasangan -- atau bahasa poyonya couple -- kamu sangatlah tidak garang.

Ya, memang kamu ada beri renung tajam kalau-kalau kamu tiba-tiba mahu bermain dalam pengertian kamu sendiri, atau kamu sedang bosan dan mencari jalan keseronokan -- tapi itu semua bukan tanda kamu garang -- langsung tidak. Itu aku panggil, bergurau. Aku pun selalu saja bergurau. Malah lebih teruk dari kamu. Ada yang jatuh susah hanya kerana aku mahu bikin sesuatu atas tiket gurauan. Tapi apa pun, renung tajam kamu bukan bukti kamu ini orangnya garang. Langsung tidak.

Tapi, selepas jam, tarikh, hari, dan tahun yang sudah aku sebutkan, kamu jadi sangat garang. Malah kamu nyatakan di laman Kicauan kamu, bahwa kamu ini seorang Gadis Garang. Kamu pun mengaku pada aku, bahwa kamu ini memang garang. 

"Tapi kat kau je," kata kamu pada aku lewat sms dan juga bual kita.

Aku senyum. Aku tak kisah pun. Sebab kalau Qi ada Yuna sebagai Gadis Semasanya, aku ada kamu sebagai Gadis Garang aku. Dan sungguh, aku bahgia kerana itu.

Apatahlagi semangat di sebalik kegarangan kamu itu adalah, kemanjaan. Kamu memang pemalu pun, aku tahu. Lagipun bijak juga kamu kan, berselindung di sebalik sifat garang tu. Ha ha. Apa pun, garang -- ianya jadi sangat manis bila dengan/dibikin kamu. ;-)

Labels: